Alla inlägg under december 2009

Av Cattis - 31 december 2009 23:55

  

Hästar är tilldragande personer. De är varma och vänliga och gillar sociala tillställningar med många människor. De är perceptiva och tycker om att tala. De har en hög andlig natur och är ombytliga. Hästar är hetlevrade och envisa.

Lika snabba som de är på att bli kära, lika snabbt tappar de intresset. Här idag, bort i morgon är något av en hästs varumärke. Då, när du är redo att aldrig se dem igen, kommer de att ta vid där de senast lämnade!

Hästar är äventyrare i sina hjärtan men de har ett skarpt sinne och näsa för affärer. De tror på sig själva och är mycket energiska. De gillar både fysisk och mental träning. Deras rörelser är snabba men graciösa, deras tal forcerat men ändå elegant.

Hästar blir lätt aggressiva om de inte får som de vill. De har inget behov av att äga andra därför blir de inte heller svartsjuka. De värderar sin egen frihet över allt annat. Då de är emotionella av sig, litar de på sin känsla för saker. Känns det inte rätt blir det inget utfört. De har förmågan att improvisera och kan hantera många saker på en gång.

Det är svårt för hästar att följa ett schema då de inte respekterar rutiner. De måste hålla sig sysselsatta men gör bäst ifrån sig när de får fria händer. Hästar har ofta udda arbetstider.
Hästar är fulla av nya idéer för att lösa svåra problem. När de har en ide, vill de starta direkt. De arbetar dygnet runt tills de har slutfört det. Hästar vill komma till slutet så snabbt som möjligt då de inte har någon tid att försitta. De bryr sig inte om du är brutal, bara du inte slösar med deras tid. De lider av sömnlöshet.

Hästar måste tillåtas att visa sina känslor. De har ett hett temperament och är otåliga, vilket de gärna visar. I kärlek är hästar sårbara. De ger upp allt för deras kärleksobjekt. Detta skapar problem för dem då de är så impulsiva.

Om du har bjudit in en häst får du vänja dig vid att han blir den centrala gestalten. Hästar hör hemma i karriärer där de är omgärdade av människor. De tycker om att utkämpa sina egna slag. Färgstarka och livfulla får de många vänner. Om de kunde vara på flera ställen samtidigt, skulle de vara mycket nöjda. Deras själ är rotlös och ständigt sökande. Kreativitet är en del av deras väsen. De är talangfulla författare eller aktörer. Hästar har inget emot att börja om från början igen. De bibehåller sin beslutsamhet och tycker om nya succéer.

Kärleksmatch - Passar bra med: Två hästar är som gjorda för varandra. De sitter där bara och ser varandra djupt in i ögonen, medan de lyckönskar sig själva till att ha fötts så vackra.
Fåfänga spelar också roll vid en romans mellan orm och häst. Förhäxad av ormens skönhet gör hästen allt för att göra den eldiga reptilen till viljes. Och hon i sin tur avgudar honom för att han är så klok.

Kvinnliga hundar är mer tillgivna än romantiska och de avgudar starka varelser som hästen. Hon kommer att vara så angelägen att vara till lags, att hon till och med slutar kritisera alla hans små fel och brister. I gengäld skyddar hästen den tillgivna hunden.
Geten har inget som helst sinne för rutiner, men väl ett storartat sinne för humor. Som älskande passar geten och hästen utomordentligt väl ihop. Här är det fråga om verklig harmoni. Men geten får akta sig för att ta hästen för given.


Kärleksmatch - Passar ganska bra med: Haren trivs med hästens goda humör och personliga omsorger. Men hon får bara inte vänta sig att hästen ska falla in i hennes rutiner.

Kärleksmatch - Undvik: Gris, tupp och apa gör bäst i att hålla sig borta från hästen när det blir tal om kärlek.

Av Cattis - 31 december 2009 10:56

ja det är nyårsafton idag.. men jag vet inte om det är så mycket att fira. jag känner inte för det i år, har så mycket annat i tankarna. man vill ju så mycket men inget man kan bestämma över själv, det är bara att lita på han där uppe och hoppas att han finns i sånna här stunder. tårarna rinner som vanligt kan inte låta bli.. dom rinner jämt och ständigt. varför ska det vara så här??? vill att allt ska bli bra och normalt igen. men jag har hört att det är nyttigt att gråta så jag får väl hoppas på det. jag känner inte för någonting nå mer, vill inte göra något men har så mycket att göra ändå.. jag älskar er alla mina nära och kära.. alla är lite dåliga på att tala om för sina nära och kära hur mycket dom tycker om varandra. det är aldrig försent för att börja med att säga: jag tycker om dig !!!! glöm inte det...


kramizar...

Av Cattis - 25 december 2009 19:47

Ja då är julafton nr :1 avklarad, vad skönt..  All denna julmaten rinner snart ut ur öronen på en.. Men, men vad göra?? Ät och se glad ut.. Tur att det bara är en gång om året.. Annat var det väl när man var liten. Mamma och pappa gömde alltid en julklapp åt mig och min syster någonstans i huset. När vi vaknade på morgonen så hade dom skrivit en varsin lapp åt oss med hur många steg vi skulle gå och om vi skulle gå åt höger och vänster. Det kunde hålla oss sysselsatta hela förmiddagen med att försöka leta upp denna önskvärda lilla julklapp som låg någonstans i huset. Det gällde ju att man gick rätt också, annars var det bara att starta om från början. Jag kommer ihåg att en gång låg min julklapp i tvättmaskinen och en annan gång på köksstolen. Den på stolen hade jag väldigt svårt att hitta, jag grävde till och med i skafferiet i en förhoppning att den skulle vara där och inte ligga på en köksstol. Men roligt var det.


Imorgon ska jag till att fira julafton nr: 2 med mina nära och kära, det ska bli roligt. Jag längtar dit.. Men som tur är så blir det ingen julmat iallafall. Det är jag glad över. Det blir nog nån stek och potatis och grönsaker mm.


Ja vi får väl se hur det blir, men det blir nog toppen...   

Av Cattis - 23 december 2009 08:43

Ja, då är alla julklappsinköp klara. Vad skönt att slippa springa och trängas på affärerna idag.


Ska åka till sjukhuset idag och hälsa på min pappa, se om han får komma hem idag?? Hoppas.... Det är ju inge vidare att få ligga där under jul. Hoppas dom fixar iordning honom. Det är så tråkigt när det går på tok och när sina nära kära blir sjuka. fyyyy.... Alla dessa sjukdommar som finns. Mycket ska man få vara med om. Nä, nu får han bli frisk och jag hoppas han där uppe kan fixa det. Inte för att jag är speciellt troende så kan man ju hoppas att han finns i sådana här stunder och hjälper till.  


Man måste tänka POSITIVT !!!


Så kära lilla pappa det här fixar du..   


Av Cattis - 19 december 2009 11:37

Ja det kan man verkligen säga att den har gjort.. Vaknade imorse av att det var -26 grader ute.. brrrrr.... så kallt. Det var bara kliva upp ur sängen ta ut hundarna på en kall morgonpromenad, det var så kallt så mitt hår som stack ut genom mössan blev alldeles frostigt. Hundarna var ganska snabba med sina morgon bestyr och ville snabbt in. Sen var det hästarnas tur att få komma ut i den friska morgonkylan.


Frukostdax!!! Vad gott med varmt kaffe när man kommer in från kylan, det värmer liksom upp hela kroppen.   


Sen blev det operation eldning i pannan.. Vi har ju jordvärme men den räcker inte riktigt till när det blir så här kallt ute. Så då brukar vi kunna hjälpelda lite. Sen vart det även en liten brasa i öppna spisen, det är så mysigt när det sprakar i den. Även fast den kanske inte alstrar så mycket värme i huset men skorstensmuren blir väl lite varmare iallafall... Det är ju alltid bra.


  

Av Cattis - 18 december 2009 16:39

tjohoo!!!


Nu är det äntligen fredag.. Har hunnit ganska mycket idag.. Varit till köpis och shoppat med M.. Tack för en mycket trevlig dag    Det måste vi göra om fler gånger.


Jag införskaffade mig en "dong" ett mobilt bredband, SUPERBRA... Vad praktiskt det är att kunna ha ett mobilt bredband. Man kan ju ha med sig datorn överallt. Jag tog ett start paket hos telia, kontantkort. Det är bra att ha då kan man ju fylla på det bara när det behövs. Istället för att sitta med en extra månadskostnad, det är så onödigt och dra på sig en massa abonnemang. Jag gillar det där med kontantkort lösningarna.


Jag jobbar ikväll till f*n löser av mig.. Nån gång vid midnatt kanske det blir. Men det är skönt att få in lite pengar till kassan. Det behövs ju alltid av någon konstig anledning. Oj, mitt kaffe hade hunnit bli kallt och hur gott är det att dricka kallt kaffe?! Inge alls.. fyyyy då.


Tack L.B för den bärbara datorn, jag vet inte hur jag skulle kunna klara mig utan en sådan idag.. Det är super att ha en bärbar dator.. Jag kan ju undra hur jag i alla dessa år har klarat mig utan en sån??? Nu har jag bara haft den en vecka och jag känner mig helt låst utan den.. Så tokigt det kan bli ibland.


Idag är det sista programmet av bonde söker fru, det får jag bara inte missa.. År det fler än jag som ser på det. Såpa program gillar jag..


Hej hopp i blåbärsriset!!!!

Vi syns en annan dag :D


Av Cattis - 17 december 2009 14:47

Vilket underbart väder det har varit i några dagar nu.. Snön vräker ner ute och det blir så vitt och ljust ute. Helt underbart, kan inte bli bättre, eller jo det kan det ju ioförsig.. Om solen tittat fram så blir det ju ännu bättre.


Men jag blir så glad när det kommer snö.  


Det är inte bara jag som blir glad. Hundarna är helt tokig när man är ute.. Dom dyker i snön och hoppar och far runt som jag vet inte vad. Skitroligt tycker dom att det är..    


Nog om det, ska snart åka iväg och arbeta igen. Var ut igår em oxå och gjorde ett pass.. Jag är faktiskt glad att jag blev varslad från mitt städjobb..

Jag trivs så bra i mitt nya jobb fast det bara är ett tim. vikariat, men det är sån skillnad och roligt att arbeta med människor. Men jag måste säga det att jag trivdes fruktansvärt bra med personalen som jag städade hos förut också.. Men det är roligt att få göra någonting annat..


A-kassan kan ju slänga sig i väggen ibland tycker jag.. Långa handläggningstider och skicka papper hit och dit och inte får man jobba för då mister man a-kassan osv. Dom ska väl vara glad att folk vill arbeta?? Eller är det inte så?? Nä som det verkar så ska man bara gå hemma och håva in pengar annars får man bara arbeta 75 dgr jämte arbete. HEL SJUKT !!!!   


Nog om det, nu väntar stallet på att bli färdi mockat och klart innan jag ska åka iväg och arbeta.. Ha det bra allihopa


KRAMIZAR...   

Ovido - Quiz & Flashcards