Alla inlägg under februari 2010

Av Cattis - 25 februari 2010 14:07

En hel vecka har det gått och det finns ett tomrum i mitt hjärta efter dig, men jag vet att du har det bra nu och att du vakar över oss allihopa. Om en vecka är det begravning, vi ska in och titta på lite blommor imorgon. Ditt barnbarn skulle faktiskt ge blommor till sin morfar, hon är så gullig..

Nu är morfar i himlen med victor sa hon, det är hennes gamla hund som gick bort. Nallebjörnen som han fick av henne i födeledagspresent den får följa med morfar till himlen.


Puss och kram...


Ta vara på den tid ni har tillsammans man vet aldrig när den tar slut..


Av Cattis - 19 februari 2010 11:04

Nu har pappa stillat somnat in 2010-02-18


Sov så gott !!!


Jag älskar dig..

Av Cattis - 17 februari 2010 09:01

japp nu har jag pratat med VC och det gick bra att trilla in där och lämna ett MRSA prov. Kan ju vara bra att ta ett fast risken att man bär på det är ju inte så stor ändå. Då ska jag ju ha varit och pillat i pappas sår och sen i nå sår på mig själv eller slemhinnor. Men jag får väl åka förbi där någon dag, när jag orkar. Ska in till pappa idag iallafall, han hade varit upp och gått lite igår. Personalen och sjuksköterskorna är supertrevliga. Men vi har laddat upp med kaffebryggare och kaffe inne på hans rum, eftersom vi inte får gå ut i cafeterian och hämta det själv, så tyckte vi det var lättast att ha det på rummet.


Idag snöar det ute igen.. Det är så fint med snö, det enda som är nackdelen med det är att man måste skotta.. Men man får väl se det som gratis träning. Min kusin var på THE STUDIO i söndags och blev fotograferad och vad fina kort det blev.. Har pratat med mamma och funderar på om vi kanske skulle åka och ta kort med.. Kan ju vara roligt att ha själv.. Föreslog det för min syster oxå så hon skulle väl fundera på saken.


Kram på er alla mina vänner...    

Av Cattis - 15 februari 2010 19:26

Har varit ett tag sen jag skrev här nu.. Men har varken haft ork, lust eller tid. Skriver väl en liten sammanfattning om vad som hänt.. Pappsen blev idag flyttad till Sandviken, skönt när det blir lite närmare för mig att åka till honom.. Superfint och trevligt rum har han fått också. Hoppas han ska trivas där den tiden som är kvar. Han har varit väldigt trött och orolig den sista tiden, men hankar sig fram. Har varit roligt dom dagar man kunnat prata lite med honom, när han orkar. Allt morfin och dyl. gör ju honom så trött. Det är så tråkigt att bara kunna se på och inget kunna göra än att finnas där för honom.. Han har även fått MRSA bakterier nu, så nu är det isolering. Fast dom i sig är ju inte så farliga så i sig, dom smittar ju inte genom luften direkt. Så det är ju vanlig hygien som gäller med handsprit och så. Men nu måste även vi anhöriga testa oss så inte vi kan ha fått det. Ska bli spännande att ringa VC imorgon och se vad dom säger när jag vill att dom ska testa mig för MRSA. Ni som inte vet vad MRSA är så är det:


MRSA, methicillinresistenta Staphylococcus aureus, är en stafylokockbakterie som är motståndskraftig mot våra vanliga antibiotika. Staphylococcus aureus, som även kallas gula stafylokocker, är en vanlig bakterie som finns runt omkring oss och som vi oftast inte blir sjuka av. Om du har ett infekterat sår som inte vill läka bör du kontakta din husläkare.

MRSA har ökat i Sverige, men är fortfarande ovanlig här jämfört med länder utanför Norden. Smittan sprids särskilt lätt i sjukhusmiljöer, men förekommer även hos personer som inte varit i kontakt med sjukvården.

MRSA kan vanligen orsaka sår eller andra enklare hudinfektioner. Enkla sårinfektioner med MRSA är oftast inte allvarligare än andra sårinfektioner och behöver sällan antibiotikabehandlas. Problemet är att smittan kan spridas vidare till omgivningen. Allvarliga infektioner med stafylokockbakterien kan då bli svåra att behandla. Dessa motståndskraftiga bakterier har blivit ett särskilt problem på sjukhus där många patienter vårdas som är speciellt mottagliga för infektioner.

En berättigad rädsla finns att vi även i Sverige i framtiden skall få en situation där vi får svårt att behandla allvarliga infektioner.





I förrgår alltså den 13 februari fyllde min kära lilla grand danois Ina 9 år.. Hon är så full med liv och glad fast hon är gammal, det är så roligt att hon är så pigg för den åldern. Grattis på dig min lilla gumma..

  

Av Cattis - 11 februari 2010 08:44

det har jag upptäckt nu.. Dom kommer var och varannan minut.. Pappa har varit lite piggare och orkat pratat lite med oss i två dagar nu. Det känns skönt.. Men väldigt ledsamt.       han är väldigt trött men äter ändå lite sondmat än, det känns bra att han känner hunger. Men annars får han ingenting annat än morfin och orosdämpande. Ska åka in till honom idag också såklart. Tack alla vänner som finns runt omkring en..



Av Cattis - 9 februari 2010 08:40

Ska in till onkologen idag och träffa pappas läkare. Pappas fru ringde mig igår efter att jag kom hem från jobbet och hon hade fått varit in dit och träffat läkarn, men hon ville att läkaren skulle prata med mig och min syster också..


Fy så jobbigt det här är. Dom ska sluta med alla behandlingar nu.. Dom har även dragit ner på sondmaten för att han mådde så dåligt av den. Ja vad ska man säga, jag bara gråter och gråter.. Ska vara där inne kl 14. Cancer är ingenting man önskar någon människa skulle behöva genomlida. Men pappa jag älskar dig och jag hoppas du inte behöver ha nå ont den sista tiden som är kvar.. puss på du...

Av Cattis - 8 februari 2010 14:47

Lördag: Då var det skoterutflykt, supertrevligt. Mycket snö och själklart hann jag ju knappt av gården så hade jag kört FAST... tror ni gubben blev glad.. Nope.. Men, men han hjälpte mig på rätt köl och så bar det väl iväg igen.. Den här dagen så blev vi ju inte så många som for iväg. Vi var upp till norrfäbon och grillade lite korv och drack lite kaffe. På vägen dit var det mycket träd ivägen över leden så vi fick stanna och plocka reda på det. Sen börja min skoter låta som en stenkross. HJÄLP !!!!! Nu skär den ihop var min första tanke. Men det var variatorn som hade blivit överhettad för att det gått för sakta, och remmen hade töjt ut sig.. Det var bara att vänta då och åka sen när det kylt ner sig lite.. Men vi hade en mycket trevlig dag..


Söndag: Ja då var det upp tidigt som attans. Satte mig i bilen för att åka ner till pappa och hans fru. Byte av bil skedde där för att ta oss till Gävle där vi hyrt en flytt buss. Ja jag fick väl sätta mig i den och köra ner till Stockholm med pappas fru i sin bil och deras grannar R & N. Nu skulle vi hämta hem alla deras saker från lägenheten. Det var mycket bubbande och bärande innan vi var klara. Men det gick bra iallafall.


Nu är flytten så gott som klar.. Det mesta har vi hämtat, det är lite blommor kvar. Men det kan hon hämta själv i bil sen.


Pappsen han är kvar på onkologen, vi har ju en förhoppning att han ska få komma hem. Allt är nu ordnat med säng och dyl. Det är bara pappsen som saknas nu.. HOPPAS HOPPAS han får komma hem...


Men han mådde inte så bra just nu, han får pencillin mot nån infektion han har fått i ögat IGEN... Sen får han ju väldigt mycket morfin just nu mot smärtan. Det är så jävla typiskt.. Att kommer det ett bekymmer så måste det komma fler på samma gång. Men pappa det här fixar du... Jag håller på dig.. Puss och kram..


Jag har lagt till 2 nya länkar till bloggar som jag läser.. Mycket intressant..

Gå in och kika ni oxå om ni vill..


Det var allt för denna gång..


Tjingeling

Ovido - Quiz & Flashcards