Alla inlägg under april 2010

Av Cattis - 29 april 2010 21:27

Nu var det ett tag sen jag var här.. Vad har hänt?? Inte så mycket egentligen.. Det är skolarbete, jag har gjort klart vård och omsorg, människan socialt och kulturellt och är nu på psykologi.. Det går framåt iallafall och tur är väl det. Vad gör jag mer än skola?? Jo arbetar så klart, jag trivs så bra på mina två arbetsplatser..

Sen har jag varit till Minneslunden till min pappa med blommor (röda rosor fick han) och så tände jag ett ljus för honom. Hoppas dom fyller fontänen snart så blir det lite mysigare.. Men det är fint där iallafall..


I lördags den 24 april fyllde min lilla bebis Tyke 7 år, oj han börjar verkligen bli gammal min lilla kille.. Grattis på dig lill ponken..

  

Av Cattis - 26 april 2010 08:59

 
Hon tillbringade första dagen med att packa sina tillhörigheter i kartonger och väskor.
Andra dagen kom flyttfirman och hämtade sakerna.
 
Tredje dagen satte hon sig för sista gången ned vid deras vackra matsalsbord med levande ljus, satte på lite lugn bakgrundsmusik, och festade på ett halvkilo räkor, en burk kaviar och en flaska Chardonnay.
 
När hon ätit färdigt gick hon runt i varje rum och stoppade in halvätna räkskal doppade i kaviar inuti alla gardinstänger.
 
Sen rengjorde hon köket och lämnade huset.
 
När maken återvände med sin nya flickvän var allt lycka och glädje de första dagarna.
 
Sen började, sakta, huset att lukta.
 
De försökte allt, dammsög, torkade, tvättade golven, vädrade med fönstren vidöppna.
 
Ventilationskanalerna kollades för att hitta eventuella döda gnagare, mattorna kemtvättades och luftrenare och doftblock hängdes upp överallt.
 
Anticimex kallades in och satte in gasbekämpningsmedel varvid det nu inte så lyckliga paret tvingades flytta ut några dagar.
 
Till slut revs de dyra tapeterna av ull ut och ersattes.
 
Inget hjälpte. Folk slutade komma på besök..
 
Hantverkare och reparatörer vägrade arbeta i huset.
 
Hembiträdet slutade.
 
Slutligen stod de inte ut med stanken längre utan beslöt sig för att flytta.
 
En månad senare hade de inte fått huset sålt, trots att de halverat priset.
 
Ryktet gick och till sist vägrade de lokala fastighetsmäklarna att svara på deras telefonsamtal.
 
Till slut var de tvungna att ta ett stort banklån för att betala sitt nya hus.
 
Exhustrun ringde mannen och frågade hur allt stod till.
 
Han berättade hela historien om det ruttnande huset.
 
Hon lyssnade artigt och sa att hon saknade sitt gamla hem förskräckligt mycket och skulle kunna tänka sig att köpa huset.
 
I tron att hans exfru inte visste hur pass illa huset luktade gick han med på att sälja till henne för tiondelen av marknadspriset, på villkor att hon skrev på samma dag.
 
Det gick hon med på.
 
En vecka senare stod mannen och hans flickvän leende och såg flyttfirman komma och hämta allt för transport till den nya bostaden.
 
Inklusive gardinstängerna.

 

  

Av Cattis - 13 april 2010 20:26

Jaha, vad har hänt den senaste tiden??? Ja det är väl mest pluggande och pluggande och pluggande åter igen.. Jo iof sig så har jag ju arbetat ganska mycket oxå.. Var till Falun i fredags till skolan med H.. Kan lova att man gjorde ett och annat fynd när vi var förbi "ta till vara" och andra roliga affärer.. Det måste vi göra om lilla H   


Kan lova att man kan räknas till tok gränsen när man är som man är och inte blev som man blev (om ni förstår vad man menar med det) mohahaha..

Jag är inte som andra, kanske eller nääää !!!!  


tjingeling på er alla...

Av Cattis - 6 april 2010 15:48

Jaha, det var ett tag sen jag hittade hit, men nu är jag här igen.. Vad har hänt?? För att göra en lång historia kort.. Jag har börjat arbeta igen, går i skolan, sen allt det gamla vanliga som jag brukar göra. Påsken har varit fullbokad, vi har firat min svärfar som blivit 60 år.. Ja nu har du inte långt kvar till pensionen   SKÖNT !!! En annan måste väl bara arbeta en si så där 33 år till om man ska gå vid 65 år.. Men innan en annan har hunnit fram till dess så är man väl redan dö och begraven då dom höjt pensionsåldern till 95 år.. Ja den som lever får se.. På påskafton tog vi skotrarna och for ner till Åshammar på påskmiddag, snacka om att man ska äta mycket olika saker vid sånna här tillfällen.. Grrrr, jag förstår inte. Det är ju typ samma slags mat vid jul, påsk och midsommar, fyyyyy !!!!! Men vi införde en bra julmåltid hos mammsen för några år sen American Take Away, kan lova det smakar bra. Sen när vi har varit hos pappsen och Ann så har vi också fått annan mat, kanoners   


Ja och inte flög jag vilse under helgen när jag var till blåkulla    blev väl bara lite rufsig i håret..


Nu har min tatuering läkt ihop kan jag lova att den blev fin.. Den är bara för dig pappsen.. Hoppet är ju som sagt var det sista som överger en.. Nu har det gått 47 dagar sen jag såg dig för sista gången i livet    Men du finns alltid i mina tankar..   Tänk vad tiden går fort ändå..


Min kära mammsen kommer nog förbi på torsdag, hon skulle åka till min syster och lilla busungen.. Är jag ledig då och inte arbetar då följer jag med så klart..

Mamma var så snäll hon var upp till Kiruna och hälsa på lite folk och släkt och köpte med sig både tröjor och mössor (som man självklart har användning av nu va??) och MANDELPOTATIS... MUMMA va gott !!! Tack snälla mammsen...   


Jag hann faktiskt åka ner till Ann och hälsa på under helgen, hon hade besök av min ena faster, så då fick jag träffa henne oxå, det är ju kanoners.. Min gubbe hjälpte Ann att sätta upp lilla tv:n i sovrummet på väggen så nu är den på plats iallafall.


Nä nu måste jag göra lite nytta.. Sitter jag här så blir ju ingenting gjort.. Nope, så är det..


Ha det bra allihopa.. 


"gör det idag, imorgon kan det vara försent"


Kramizar

Ovido - Quiz & Flashcards