Direktlänk till inlägg 21 maj 2010

Växter, växter och lite annat...

Av Cattis - 21 maj 2010 17:32

Jag har köpt växter, dom kom i veckan.. Gubben grävde ner dom och jag hoppas att dom tar sig nu då?! Jag beställde 6 st klätter rosor och vita, svarta och röda vinbärsbuskar och rabarber samt gräslök.. Dom har superfina växter att köpa och hemkört får man det oxå.. Super   Beställ ni oxå vet ja på HORTOGREEN


Idag har jag varit till the big city Falun.. Va in och träffade "chefen" så jag fick mitt schema sen var jag till skolan och drack lite kaffe och var på intro i omvårdnad.. Ja det är bara att trycka ner snoken i boken och läsa, det är ganska så mycket man ska göra.. Så sysslolös är jag ju inte direkt. Va en liten sväng till ICA MAXI också och tittade på vad dom hade. Middagen blev räddad.. Det blev kycklingfilé med rotsaksgratäng och fetaost samt en grönsallad.. Slapp jag det bekymret idag då.. Gubben han är på nå samkväm med Gävle energi på Fjärran Höjder badet i Gävle med middag och bad och allt möjligt.. Men jag är ganska nöjd över min middag och billigt & enkelt blev det. Så som dom har skulle fler affärer ha, man pekar, det vill jag ha och dom gör iordning en matlåda.. Kan inte bli bättre och sen får man ta en kopp kaffe på det  


Annars händer det väl inte så mycket här i krokarna, vad jag vet iallafall.. Men ibland händer det ju saker man knappt vet om själv? Konstigt eller hur?! Ja men så är det, inget att ödsla tid och energi på.. Finns dom som har lite att göra men dom förstår tydligen inte att det slår tillbaka på dom själv i slutändan.. Sånt är livet på en pinne, så att säga.   


Sann vänskap är som god hälsa - man förstår inte värdet av den förrän man förlorat den.


Tjingeling...

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Cattis - 8 december 2010 11:39


Ännu en ängel som har fått flyttat till himlen alldeles för tidigt.. Mina tankar går till din sambo Lotta och dina barn Eddie & Thilde samt släkt och vänner.. Vila i frid Jimmy...      ...

Av Cattis - 23 november 2010 16:20

Nu har även Johan fått somna in efter sin kamp mot cancermonstret. Vila i frid och jag tror att du har det bra på andra sidan. Jag skänker en tanke till Johans familj och släkt och vänner.   Ni andra som har cancermonstret på besök: KÄMPA PÅ !!! ...

Av Cattis - 26 oktober 2010 06:40

Det är snart JULAFTON....   Och visst tomten kommer väl även detta år med en massa klappar till barnen.. Hmmm.. Jag tänker varje år " att i år ska jag vara ute i god tid med att inhandla alla klapparna". Man kan ju fundera hur man kan lura sig själv ...

Av Cattis - 22 oktober 2010 11:22

Ja det är inte bara på badhuset som jag åker och tränar.. Min nya hobby (tack igen mamsen) spela gitarr.. Men vad svårt det är. Jag får liksom inte till det med min vänstra hand??? Jag måste nog börja med fiol igen, smalare hals på den, fast kan ju b...

Ovido - Quiz & Flashcards