Direktlänk till inlägg 10 januari 2010

Söndag!!

Av Cattis - 10 januari 2010 11:58

   Idag är det söndag och ledig dag igen... Kallt är det ute men strålande sol det är ju alltid något.


Letar efter en skoter på blocket var och varannan dag men hittar ingen som är nåt att ha i den prisklass jag är ute efter. Vill helst ha en Arctic Cat snorgrön.. Men så fort man hittar någon sådan så är dom antingen långt långt bort i landet eller så är det bara skrot. Hittar man någon annan som man kan tänkas ha så duger det inte för gubben. -Nä en sån kan du inte ha, den är för klen säger han då..


Så nu har jag snart gett upp skoterletandet, det är nog ingen ide´att jag köper någon när ingenting duger.. Skit oxå.. Och snö finns det ju ute hur mycket som helst. Igår när jag tog sparken till jobbet så var jag då minsann tvungen att ta på mig min skotermundering, det var svinkallt -25 grader visade tempen, men det kändes som minst -45. Undra hur länge den här kylan ska hålla i sig???? Det räcker väl om det ligger runt en -10 grader eller???


Ja vad ska man göra idag då?? Jo, tvätta kläder som vanligt och försöka snygga upp nere i tvättstugan. Hinner nog säkert förbi pappa och A en sväng oxå idag. Se om jag får arbeta imorgon som pers.ass Hörde att dom skulle på möte imorgon, men dom har ingen som jobbar då och jag har inte hört nåt. Ja dom ringer säkert imorgon och funderar, jag har då sagt till dom att det är bara att ringa eftersom jag är hemma. Det gäller ju några timmar iallafall, alltid något.


Tog ett kort på min nykomling till hund, eller nykomling och nykomling jag har väl haft honom några månader nu. Får väl se om ägarna vill ha tillbaka honom eller om han får flytta hit för gott?? Han är en leende hund, han blir så glad när man kommer och visar upp alla sina fina tänder.. Ser så söt ut så. En vän til mig tyckte att han såg ut som hunden i "Jurtjyrkogården"(en skräckfilm -89) livsfarlig ut. Men han är helt harmlös lillkillen :D




 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Cattis - 8 december 2010 11:39


Ännu en ängel som har fått flyttat till himlen alldeles för tidigt.. Mina tankar går till din sambo Lotta och dina barn Eddie & Thilde samt släkt och vänner.. Vila i frid Jimmy...      ...

Av Cattis - 23 november 2010 16:20

Nu har även Johan fått somna in efter sin kamp mot cancermonstret. Vila i frid och jag tror att du har det bra på andra sidan. Jag skänker en tanke till Johans familj och släkt och vänner.   Ni andra som har cancermonstret på besök: KÄMPA PÅ !!! ...

Av Cattis - 26 oktober 2010 06:40

Det är snart JULAFTON....   Och visst tomten kommer väl även detta år med en massa klappar till barnen.. Hmmm.. Jag tänker varje år " att i år ska jag vara ute i god tid med att inhandla alla klapparna". Man kan ju fundera hur man kan lura sig själv ...

Av Cattis - 22 oktober 2010 11:22

Ja det är inte bara på badhuset som jag åker och tränar.. Min nya hobby (tack igen mamsen) spela gitarr.. Men vad svårt det är. Jag får liksom inte till det med min vänstra hand??? Jag måste nog börja med fiol igen, smalare hals på den, fast kan ju b...

Ovido - Quiz & Flashcards